vægtkontrol

Effektiv hjælp til dit vægttab

Vil du tabe dig og have en slankere livsstil, er det vigtigt at få skabt nye gode vaner, med sund kost og motion. Har du brug for lidt ekstra hjælp, kan apoteket hjælpe dig med at kickstarte din slankeproces. Få her er nogle tips, der kan gøre det nemmere at tabe sig.

Tag små skridt ad gangen

Hvis du vil tabe dig på en sund måde, skal du sigte efter at tabe dig ½-1 kg om ugen, så forvent ikke at se resultater hver dag. Sørg for at veje dig på det samme tidspunkt på den samme dag hver uge. På denne måde vil du ikke blot se reelle resultater, du vil også få et bedre billede af, hvordan tingene udvikler sig i det lange løb.

Sæt dig opnåelige mål

En succesfuldt vægttab kræver tid og tålmodighed. Med et vægttab på ½-1 kg om ugen vil det tage mindst 3 måneder at tabe sig 12 kg. Så hvorfor ikke sætte dig et midtvejsmål, f.eks. 3 kg på en måned? Dette mål er meget mere overkommeligt, og når du når det, vil det give dig den succesoplevelse, som du har brug for for at fortsætte.

Gode vaner – også når du spiser ude

Du vil sikkert gerne kunne spise ude med god samvittighed, selvom du er på slankekur. Derfor får du nogle få, effektive og nemme tips.

  • Tag ikke hjemmefra på tom mave: Spis en lille salat eller lidt suppe, så du ikke propper dig med de kaloriefyldte snacks, der tit bliver serveret før middagen både på restauranter og til private arrangementer.
  • Få sauce serveret separat: Så spiser du mindre af den.
  • Nøjes med en hovedret: Vælg grøntsager/salat, hvis du absolut ikke kan undgå at spise forret, og gå uden om kalorierige desserter – snup en kop kaffe, te eller noget frugt i stedet.
  • Undgå fedt: Vælg aldrig friturestegte ting eller retter med fløde.
  • Læg mærke til tilberedningsmetoden: Det er bedst med dampede, grillede eller pocherede ting i stedet for mad, der er stegt eller gratineret.

Er du for tyk?

Lad være med at sammenligne dit spejlbillede med modeller eller idealer fra medierne. Det er slet ikke sikkert, at lidt bløde former betyder, at du er for tyk. Tjek dit BMI-tal, som du udregner på denne måde:

  • BMI = din vægt i kg / din højde i meter * din højde i meter
  • Hvis tallet er over 25, er dine fedtdepoter for store.

Spring ikke morgenmaden over

Når du spiser morgenmad, giver du ikke kun din hjerne og hele dit system en god start på dagen. Det har også vist sig, at folk, der spiser morgenmad, har en tendens til at spise bedre, da de ikke tyr til fedende eller sukkerholdige fødevarer for at bekæmpe energiunderskud senere på dagen.

Beløn dig selv. Du fortjener det

Giv dig selv lov til en ekstra lækkerbisken. Glæden ved at veje dig selv hver uge er, at du en gang imellem stadig kan nyde en lækkerbisken - så længe det kun er dét – en gang imellem!

Tre effektive produkter til vægttab

Vægttab handler om at forbrænde flere kalorier, end du indtager. En god kickstart er at bruge lidt hjælp, så du hurtigt får synlige resultater, der kan styrke motivationen. På apoteket kan du købe XL-S Medical, som er en serie med tre produkter:

  • Fedtbinder, der binder op til 28 % af fedtet fra maden, så fedtet forsvinder sammen med din afføring i stedet for at sætte sig på sidebenene
  • Kulhydratblokker, der blokerer for optagelse af op til 66 % af de kulhydrater, du spiser
  • Appetitmindsker, der reducerer din trang til at spise mellem måltiderne
Denne hjemmeside bruger cookies

Cookies er nødvendige for at hjemmesiden fungerer korrekt, og indsamler viden om anvendelsen af hjemmesiden.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere her.