Servicemål
Apoteket skal hvert år dokumentere, at kvalitetsstyringssystemet opfylder kravene i DDKM. Apoteket har fastsat en række servicemål, som apoteket tilstræber at overholde.
Ventetid
Det tilstræbes, at ventetiden i gennemsnit er under 5 min. Højst 5% af kunderne må vente mere end 10 min.
Ventetiderne kan ses på apoteket.dk
Fejl ved receptekspedition
0,008%Højst 0,015% dvs. 3 fejl pr. 20.000 ordinationer
Servicegrad (Antal kunder der får udleveret medicinen med det samme)
98,9% for receptpligtige lægemidler100% for håndkøbslægemidler
Mindst 98%
Fejludleveringer i forbindelse med dosispakket medicin
0,0053%(Mål højst 0,06%)
Apotekets kunder tilbydes faglig rådgivning
97,4 % (mål mindst 90% af apotekets kunder inviteres til dialog)Betjening af handicappede
Handicappede har direkte adgang til apoteket, da apoteket ligger i gadeniveau uden trin. Der er mange parkeringspladser lige bag ved apoteket. 40 meters gang til indgangen.Der tages særlig hensyn til kunder, der ikke kan anvende kø-nummersystemet.
Dosispakkede lægemidler
Alle kunder, der modtager dosisdispenserede lægemidler, skal have en kopi af doseringskort og tilbydes kopi af indlægssedler til lægemidlerne.Forsendelseskunder
Alle forsendelseskunder oplyses om, at de kan kontakte apoteket, hvis de har spørgsmål til medicinen. Alle forsendelseskunder får oplysninger om substitution.For at dokumentere at apoteket overholder servicemålene, foretager apoteket selv med jævne mellemrum målinger af kvaliteten på de enkelte områder.